מה הופך הרצאה למוצלחת ובלתי נשכחת

13 פבר מה הופך הרצאה למוצלחת ובלתי נשכחת?

הרצאה היא אחד הכלים היעילים בימינו לצורך העברת ידע, שיתוף, יצירת שיח ושינוי השקפה.
הרצאות טובות הן כאלה שמצליחות לעניין ולרתק את הקהל.
לשם כך הן צריכות להיות מתוכננות בקפידה, עם תוכן רלוונטי ומועיל והן צריכות להיות מוצגות בצורה מעניינת ומעוררת השראה.

אז מה הם המרכיבים של הרצאה מוצלחת?

  1. הבנה של הקהל:
    הקהל בהרצאות הוא לרוב לא אחיד. ישנם הבדלים בגיל, בהשכלה וברקע של בני האדם השונים. כדי שהרצאה תהיה מוצלחת חשוב להבין לעומק את הקהל ולהתאים אליו את התוכן על מנת ליצור חיבור אמיתי, להשפיע ולהגיע אליו בצורה הטובה ביותר.
  2. הצגה מעניינת ומעוררת השראה:
    גם אם תוכן ההרצאה מעולה, הוא לא יוכל לעבור הלאה ולחדור אל הקהל מבלי שיוצג בצורה מעניינת ומעוררת השראה. לשם כך חשוב לשלב במהלך ההרצאה סיפורים אישיים, דוגמאות, פעילויות, לשאול את הקהל שאלות ובמקרים מסוימים להשתמש בהומור איפה שזה מתאים על מנת לשמור על הקהל ערני וקשוב לאורך כל ההרצאה.
  3. תוכן רלוונטי ובעל ערך:
    לרוב אנשים לא מגלים עניין בתוכן שהם לא מכירים כלל. בהרצאה טובה חשוב להקפיד שהתוכן יהיה בעל ערך עבור הקהל ויעניק לו מידע חדש והשראה בתחומים שקשורים אליו בדרך זו או אחרת. יש לעשות התאמה של תוכן ההרצאה בהתאם לקהל היעד ולמלא את ההרצאה בערך מוסף עבור אותו קהל.
  4. תוכנית מוכנה היטב:
    הרצאה מוצלחת מתחילה בתכנון מדוקדק. על המרצה לקחת בחשבון את קהל היעד שלו, את המטרות שלו מאותה הרצאה ואת כמות הזמן העומד לרשותו.
    יש כל מני דרכים להציג את התוכן והתכנון המוקדם זה זמן מצויין להבין מה היא הדרך הנכונה להעביר את תוכן ההרצאה.
  5. שקיפות:
    שקיפות יוצרת אמון בין המרצה לקהל. כאשר הקהל מרגיש שהמרצה פתוח ומשקף, הוא יותר מוכן לסמוך עליו ולקבל את המידע שהוא מעביר.
    שקיפות היא אחד הקריטריונים שגורמים לקהל להבין את ההרצאה בצורה טובה יותר וכך גם הוא ירגיש בנוח לשאול שאלות ולשתף את המחשבות שלו.

הרצאות ככלי להעצמה

הרצאות הן כלי רב-תכליתי שיכול לשמש למגוון מטרות. הן יכולות לשמש להעברת ידע, להעצמה אישית, ויצירת שיח ושיתוף ידע בין אנשים. כאשר אנו שומעים הרצאה ממישהו שהוא מומחה בתחומו, אנו יכולים לקבל השראה ומוטיבציה, ולרכוש כלים חדשים שיסייעו לנו להצליח.
הרצאות יכולות גם לעודד אותנו לחשוב באופן עצמאי ולפתח את החשיבה הביקורתית שלנו. כאשר אנו נחשפים לרעיונות חדשים, אנו יכולים להרחיב את האופקים שלנו ולהבין את העולם בצורה טובה יותר.
כשהרצאה היא מוצלחת יש מקום לכל היתרונות הנ"ל לעבור הלאה ולחלחל פנימה לעולמנו הפנימי.

הרצאות מבית ידע במדיה ומה שגורם להן להיות מוצלחות:

על מנת לספק ללקוחותינו הרצאות מעולות אנחנו מקפידים על כמה דברים חשובים-

אנו בוחרים את המרצים שלנו בקפידה – כל המרצים של ידע במדיה מוכרים מעולם התקשורת או תחומי מומחיות אחרים, לא יקרה מצב שבו הלקוח ישאל- "מי זה? לא מכיר". זה דבר מהותי שמשפיע בסופו של עניין על החיבור הישיר בין הקהל למרצה, היכולות לשאול שאלות ולהתחבר להרצאה.

בנוסף אנחנו בונים את ההרצאות שלנו בהתאם למודל תוכן ייחודי ומותאם אישית ללקוחותנו.

לדוגמא – ברהנו טגניה:

ההרצאה של ברהנו טגניה מדברת על גזענות וסובלנות בחברה הישראלית. 

בהרצאה מספר טגניה כיצד הצליח לשבור את תקרת הזכוכית של החברה הישראלית, ממרכז הקליטה בערד ועד לפריים טיים. מה שהופך את ההרצאה הזו לכה מוצלחת ומרתקת עבור הקהל זה שילוב של כל הדברים שצויינו קודם לכן –

  • ברהנו מספר את הסיפור האישי שלו על נקודת הפתיחה המאתגרת שהיה בה בתחילת הדרך ולאן הצליח להגיע למרות זאת, תוך כדי שמכניס את הקהל לעולמו האישי עם דוגמאות מוחשיות מהחוויות שלו בדרך, המחסומים בהם נתקל במהלך השנים ואיך התגבר עליהם.
  • לאורך ההרצאה ברהנו משתמש בידע שצבר במהלך השנים וחושף את הקהל לסיפורים מרתקים ופרשיות שהוא מכיר מקרוב תוך הצגת סרטונים, מתן עובדות ופרטים שלא נחשפו בפורמט אחר.
  • ברהנו מעביר את ההרצאה באווירה נעימה וקשובה ונותן הרבה מקום במהלך ההרצאה לשאלות ויצירת דיאלוג עם הקהל.
  • למרות שברהנו מגיע מתחום הפלילים ומדבר על נושאים רציניים הוא דואג להכניס להרצאות חוש הומור, מה שעוזר לו לגרום לקהל לחייך לא מעט במהלך ההרצאה.
ברהנו טגניה הרצאות מעניינות

זיו שילון:

ההרצאה של זיו שילון תשאיר אתכם מרותקים מתחילתה ועד סופה.זיו מעביר את המשתתפים מסע מרתק בסיפור חייו, מרגע הפציעה בעזה כמפקד בגדוד גבעתי בעת פעילות מבצעית, ודרך תהליך השיקום, סיפור מופלא ומעורר השראה על כוחה של הנפש והתמודדות עם אתגרים.

בזכות מוטיבציה וכח רצון עז, צלח מאז זיו אתגרים גופניים רבים, השתתף בתחרות איש הברזל, יוזם פרויקטים חברתיים ולא נותן למגבלות להגדיר אותו, כך יום מחדש.

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

ההרצאה של זיו שילון

אופיר חיים:

ההרצאה של אופיר חיים – מאמן נבחרת הכדורגל המוערך, אשר ריגש מדינה שלמה והוביל את נבחרת הנוער של ישראל בכדורגל לזכייה במקום השלישי באליפות העולם.אופיר הוא דוגמא ומופת לנחישות ומנהיגות, כאשר ערכים חשובים של משפחה הקשבה וכבוד הם נר לרגליו.

אופיר, אב לבן על הרצף האוטיסטי, משתף את המשתתפים בגילוי לב ובכנות מדהימה, על מסע חייו על המגרש, ומסע חייו המשפחתי, היכן מתחבר המקצועי והאישי, ומה למד מבנו, אור, על חמלה, כבוד הדדי, סבלנות, וקבלת החלטות.
אופיר מלווה את ההרצאה במצגת וסרטונים המאפשרים למשתתפים הצצה ולו לשעה קלה לחייו של המאמן האגדי.

רוצים לחוות בעצמכם הרצאה מוצלחת ובלתי נשכחת?  לחצו כאן

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.


בר כוכבא 14, בני ברק | [email protected]

כל הזכויות שמורות לידע במדיה- הרצאות מעניינות, סמינרים, מופעים ועוד

הצהרת נגישות  | תקנון אתר | מדיניות פרטיות

שיווק באינטרנט – Wisy / בניית אתרים בוורדפרס – x-Press